Rabu, 15 Julai 2009

percutian yang sangat meletihkan.. Hulu Langat, 7 perhentian dan pertabalan sebagai "LTP"

Aku rasa memang aku je yang banyak masa berbanding geng2 kmk di sini.. bukan bermaksud aku ni x banyak kerja tetapi demi menghebahkan lagi percutian dan menyemarakkan semangat percutian di kalangan member2 kmk ni.. ahaha.. berikut adalah gambar2 dan aktiviti kami pada 12 Julai 2009 di Hulu Langat.. Yang terlibat, aku, emi dan zool(membe Uitm aku yang sedang meminta kewarganegaraan "changlunkus" tetapi perlu mendapat persetujuan daripada mel dahulu)


di sinilah port kami memancing.. dengan menggunakan umpan yang banyak tetapi hanya mendapat seekor ikan sahaja.. cam besela otaimer la yang dapat.. bak kata aku, kene gi mancing 10 kali baru dapat toman.. emi lagi 9 kali, zool lagi 8 kali.. akhirnya umpan dapat juga dihabiskan dengan skill "tamak" aku.. hehe.. guna 3 mata kail sekaligus.. kami juga dihiburkan dengan "pakcik serius lawak" yang membuatkan kami tak tahan dengan telatah beliau.. wakaka.. antara ceritera lawak adalah cerita mengenai "sarung @#$%".. siapa yang berada pada masa itu sahaja yang mengetahuinya.. wakaka..



inilah dia destinasi kami yang menggegarkan jiwa dan ujian saringan untuk title "lelaki tahan panas"(LTP) telah diadakan.. setakat ini topek telah menjadi lelaki tahan panas yang pertama dan emi telah mendapat tempat yang kedua diantara geng kmk.. yang len, gagal.. ujian ini terdiri dari tahap pertama(memasukkan kaki), tahap kedua (memasukkan batu ladung) dan tahap ketiga ( memasukkan seluruh badan).. Buat masa ini majoriti geng kmk telah melepasi tahap pertama je, tahap kedua belum lagi..

gambar kami di lopak air panas.. yang lulus ujian sebagai "lelaki tahan panas" geng2 kmk ialah aku, topek, emi.. yang len masuk kaki je dah nek balik.. hampes tul.. kelihatan zool di kanan sekali pun juga telah lulus ujian walaupun beberapa kali try.. pergh, panas woo.. terima kasih diucapkan kepada "chinese boy" yang telah mengambil gambar.. sebagai tanda penghargaan, aku attach gambo dia kat blog ni.. toche(3x)

lihatlah muka otaimer air panas ni.. haha, aku yang telah menjadi "guru tahan panas" sedang menunjukkan cara untuk menghadapi tekanan air panas ni.. yang berjaya cuma 2 orang je dari geng kmk, mmg tak tahan panas korang ni.. tapi kalo ko nak jadi "tok guru air panas" gi rendam kat air belakang kayu tu.. kat belakang kayu tu memang tahap tertinggi la..



emi lulus tahap ketiga(memasukkan seluruh badan ke dalam air panas).. emi telah berjaya menghadapi air panas dan seterusnya ditabalkan sebagai orang kedua "lelaki tahan panas" bagi geng kmk.. tahniah diucapkan kepada emi..
lihatlah betapa sengsaranya zool(kiri sekali) mengharungi ujian ini.. setelah dipaksa, zool menjerit kepanasan dan barulah tahu yang " ujian lelaki panas" bukan ujian yang mudah.. zool melalui keadaan yang amat menyiksakan apabila batu ladungnya memasuki permukaan air panas.. kelihatan emi di sebelah memberi tips2 penting setelah berjaya mengharungi keadaan itu.. macam senior ngan junior la gamaknya..

gambaran depan zool yang akhirnya berjaya tahap 2(memasukkan batu ladung ke dalam air panas).. emi sebagai "instructor" berjaya mempengaruhi zool dan berbangga akan kejayaannya..


akhir zool telah berjaya melepasi tiga tahap dan ditabalkan sebagai "lelaki tahan panas" oleh aku.. lihat bagaimana zool dengan gembiranya menahan kepanasan pada ketika ini..

inilah "chinese boy" yang telah mengambil gambar kami bertiga dan kami mengucapkan berbanyak2 terima kasih di atas jasa mereka.. Jasamu tetap dikenang..

sebagai tanda "lulus ujian LTP" aku dengan bangganya mengadakan majlis pertabalan dengan menjadikan durian sebagai makanan rasmi di lopak air panas itu.. dahla mandi air panas pastu makan durian, memang paneh tul ritu..



inilah destinasi terakhir kami pada hari itu restoran "chicken chop" sedap di cheras.. memula emi da kenyang pastu tetiba nak order pulak.. mungkin kerana malu, dia x jadi order..
Aktiviti sepanjang 12 Julai 2009
Perhentian Pertama : Kedai Suntex (beli umpan anak 40 anak lampam,10 ekor keli)
Perhentian Kedua : Empangan Semenyih (mula mancing)
Perhentian Ketiga : Makan di Restoran Sungai Lopoh (makan di tengah panas tanpa bumbung)
Perhentian Keempat : Sungai Lopoh (mandi sungai, sejuk woo)
Perhentian Kelima : Beli durian Langat kat Pangsun (sedap woo)
Perhentian Keenam : Lopak Air Panas (ujian "lelaki tahan panas" LTP)
Perhentian Ketujuh : Singgah di stesen minyak Petronas Saujana Impian
Perhentian Kelapan : Makan di Restoran "chicken chop sedap" di Cheras
Perhentian Kesembilan : Sampai di rumah aku, majlis bersurai

5 ulasan:

chucky berkata...

Pergh...gile siot jalan2 kali ni, mcam syiall...ckap ajak mancing n mandi sungai jer...aleh2, project melarut2 gi mndi air pnas la, mkan durian dusun la...chicken chop la...tapi serius, tak hampe siot...gile btol la weekend aritu, pnat tahap gaban!...byak pngalaman aku dpat aritu, ye arr, aku mane pnah mancing, tak penah rendam batu ladong dlm kolam air pnas, beli durian sebakol...paling berharga skali mkan chicken chop, tak penah aku rase mkanan western seumur idop aku, asek mkan smbal belacan, tempe...rupenye sedap jgak makan western ni yer...hahahahaa

crapsist berkata...

jumpa pakcik lawak ngan tengok lagat zool nak berendam air panas tu la yang paling klaka skali.. wakaka..

Atok berkata...

aku boleh nampak tayar dunlop wan doh.kata dah kurus, tapi tayar dunlop angin lebih masih kelihatan.hahaha!

chucky berkata...

tapi kan...aku ni jnis yg tak suka org luar dlam organisasi kite..tapi, aku mdapati Zool ni bdak yg best..serius, aku mnyokong kalo die masuk Changlunkus!!

crapsist berkata...

ahaha, ko tgk la pas aku turun nuang nanti.. konpom xda tayar da.. wakaka..